Ти тут
Головна > Новини > Моддінг флешки

Моддінг флешки

Ця стаття є описом виготовлення Стімпанк флешки, свого роду довідником по створенню стімпанк-флешок, з причини того, що послідовниками було задано дуже багато питань. Я фізично не можу відповісти кожному, тим більше що є дещо нове, про що хотілося б розповісти. Деяка сумбурність Ворка є не що інше, як бажання висвітлити хоча б частину питань.

Основа або пару слів про дизайн

Бажаючим заощадити час і нерви пропоную взяти за основу все ту ж латунну трубу від водопровідного крана. Після нагріву і відпустки трубі можна надати практично будь-яку форму. Можна, звичайно, отримати потрібну форму стисненням листа металу, але часу на це піде більше, і мінусом є те, що при будь-якій, навіть найякіснішій підгонці залишиться видимий шов.
За первинним задумом, форма труби просто була порізана фігурними розпилами.
Для точності вся розмітка робилася на міліметровому папері. Спочатку був вирізаний квадрат з аркуша паперу в розмір труби, після вимірювань нанесена розмітка і папір приклеєна до заготівлі.
Робота починається зі свердління отворів дрилем. Спочатку найменшим свердлом, яке є в наявності (в моєму випадку це 0,8 мм), потім розсвердлюється до заданого діаметра.

Полірування і наведення глянцю

Мені результат здався нудним, і тому було вирішено надати заготівлі обсяг, благо при максимальних обертах дремеля зняти фаски в потрібних місцях навіть наждачним папером (насадка 413 за каталогом dremel) – заняття нескладне. Результат вже після полірування.

Раз вже мова зайшла про поліровці, з’ясуємо ще одне питання. Як випливає з мого досвіду, вибір пасти для полірування, як і метод полірування, має вторинне значення. Головне – не поспішаючи і дуже якісно підготувати поверхню. Часу і наждачного паперу різної зернистості знадобиться багато. Здебільшого, полірування є передостаннім кроком до кінцевого виробу і від її якості буде залежати фінальний результат. Навіть штучне «зістарювання» поверхні краще робити після полірування. Я ж після отримання практично ідеальної поверхні доведення здійснюю звичайної пастою ГОІ за допомогою дремеля і «повстяної» насадки 414 або 429.
Вже після полірування відповідно до задуманого дизайну поверхню латуні / міді потрібно якось захистити.
З випробуваних методів можу запропонувати:

Лакування

Лакування швидко сохне прозорим ізоляційним лаком для захисту друкованих плат PLASTIK 70. На момент написання статті ціна за прайсом місцевого магазину, який торгує радіотоварів, – трохи більше 500 р. за аерозольний балон 400 мл.
Деякі моменти роботи з даними лаком:
• поверхня знежирювати краще ацетоном;
• перед нанесенням першого шару лаку деталь найкраще трохи підігріти, я залишав на підвіконні на сонці. Батарея теж підійде;
• при розпиленні не варто робити поспішних висновків – до повного висихання лаку поверхня буде злегка мутнуватої;
• патьоки краще прибирати відразу, скажімо, слідів від дотику бічній поверхні вушка голки практично не видно, а зайва частина лаку «йде» чудово.

Зістарювання

Зістарювання прогріванням на газовому пальнику / плитці. Поверхня стає виражено жовтої, при цьому руки не залишають слідів, оскільки утворюється захисна плівка. Деталь все ж трохи темніє з часом, але вже без розлучень, і метод цілком може підійти для деталей, які не мають пайки.

Пасівування

Пасірування, або хімічний спосіб захисту. Хороший всім, за винятком застосовуваних хімікатів – два види кислот і хромпік. Подробиці можна знайти в мережі, скажу лише те, що колір металу стає більш вираженим.
Забігаю трохи вперед – на фінальних фото буде помітна різниця в кольорі полірованого і пасіруванням металу.

Складові деталі та пайка

Як би не було задумане креативно і красиво, воно може виявитися важко виконуваним в домашніх умовах. Втім, не варто впадати у відчай, будь-яка складна деталь може складатися з більш дрібних. Тут всі методи хороші – запчастини від годинника, будильників, радіотехнічні деталі, доведені до потрібної форми. Чим більше латунно-мідного «мотлоху» буде під рукою, тим краще.
Настала пора зібрати деталі в єдине ціле. Насамперед зачищаємо спаюється поверхні наждачним папером, наносимо флюс і звичайним паяльником на 40 ват лудимо поверхню кожної деталі. У якості флюсу настійно рекомендую ФТБфА (флюс для пайки алюмінію), він в міру агресивний і коштує не більше 20 руб. за 25 мл тюбик. Паяти ж будемо самим звичайним припоєм – «ПОС».

Збирати деталі в одне ціле навіть за наявності дорогою газового пальника найпростіше на самій звичайної побутової плитці, виставивши температуру при якій припой від дотику до поверхні легко плавитися. Одного разу бачив, як таке робили на старому прасці, картина вельми весела – праска догори пузом затиснутий ручкою в лещата.
Головне якісний прогрів, решта все правиться прямо на місці, рекомендую пару викруток, пінцет, плоскогубці і інший «хапальний» інструмент тримати під рукою.
Головне деталям після виключення плитки дати охолонути природним способом.
Потім подчищаем деталі від надлишків припою надфілями і наждачним папером.

Матеріальні витрати

Погодьтеся, нерозумно було б, витративши силу-силенну часу, не подбати про зміну носія інформації у разі його відмови або можливого апгрейда. Враховуючи стрімкий розвиток флеш-накопичувачів, їх смішну вартість і витрачений час, це більш ніж доцільно. Передбачена така можливість і в моїй роботі, на момент завершення корпусу в ньому оселилася 8 Гб флешка.

Висновок

Сподіваюся, процес виготовлення стімпанк-флешки зняв залишилися після попередньої статті питання. Багато чого стане більш зрозуміло, варто тільки спробувати свої сили, запастися терпінням і часом. Якщо щось не виходить, відкладіть роботу, відпочиньте і продовжите з новими силами. Цікавий факт: для будівлі знадобилося виготовити трохи більше 60 деталей, при цьому загальна вага виробу склала 70 грам. Від себе хочу додати: ця флешка в стімпанк стилістиці, зроблена мною, є останньою, для себе роботу вважаю дуже вдалою, а тему вичерпаною. Вам же бажаю вдалого моддінгу, творчих успіхів і пропоную насолодитися фінальної фотосесії.

Джерело: habrahabr.ru

Top